24 Eylül 2012 Pazartesi

Lütfen Alıcılarınızın Ayarlarıyla Oynamayın!


Aşağıdaki yazıyı Marsilya maçı sonrasında yazmıştım. Noktasına virgülüne dokunmadan, aynen Trabzon maçı için de aynı şeyleri söyleyeceğim için tekrar yazmaya gerek duymadım. Hatalar "KOCAMAN" ama alınan hiçbir ders yok. "Demiştim" demek de istemiyorum. Ben desem ne olacak!


"Kocaman" Hatalar

"Bu yazıyı bu sabaha bırakmamın sebebi sinirle değil, daha sakin bir kafayla yazmak istememdi. Marsilya karşısında öyle yada böyle 2-0 öne geçmiş bir takımın bu maçı kazanamaması bence skandal. BENCE yapılan çok bariz hatalar var. Madde madde bakalım.


  1. Aykut Kocaman, Mehmet Topuz'u sezon başından beri sağ forvet gibi oynatıyor. Top Fenerbahçe'deyken, gözleriniz Topuz'u aradığında forvetin yanında görüyorsunuz. Topuz teknik bir oyuncu değil. Gücüyle, fiziğiyle, şutuyla varolan bir adam. Forvete yakın oynatmak tek kelimeyle İNTİHAR.Eski görevi, sağda Gökhan'a ve ortada Topal'a yakın oynamaktı. Buna dönülmediği sürece hem Topuz aşırı yorulur, hem Gökhan eskisi gibi etkili olamaz, hem de sağ kanat işlemez. Bu çok net. Tartışılmaz derecede net.
  2. Pasa dayalı bir sistem oluşturmak istiyor Aykut Kocaman. Oluşturabilir sorun yok. Ama bu pas oyunu DEFANSTAN BAŞLAMAZ. Barcelona, Real Madrid değilseniz başlamaz. Pepe'niz, Ramos'unuz, Pique'niz olmalı. Teknikleri "Sıfıra yakın" Bekir İrtegün'le, Gökhan Gönül'le pas yaparak çıkacağım derseniz, rakiplerin ekmeğine yağ sürersiniz. Defansta pas yapmanın Fenerbahçe'ye HİÇBİR FAYDASI YOK! Aksine kaptırılan toplarda çok zararı oluyor.


Cihan Baykal bana Mersin İdmanyurdu maçında, oyuncuların 90 dakikadaki ortalama duruş yerlerini gösteren yukardaki tabloyu yolladı. Allah aşkına biri bana söylesin. Pas yapmak isteyen takımın ortasahasında sadece 2 adam olur mu? Ne işi var Topuz'un Kuyt'ın yanında? Ne işi var Stoch'un, Topuz'un stoperlerin kucağında? Topal defanstan topu alıyor, pas verecek adam arıyor, kafasını kaldırıyor, gördüğü tek kişi Meireles, onun da başında 3 tane rakip ortasaha var. PAS YAPACAK TAKIM 4 KANAT, 2 FORVET İLE OY-NA-MAZ! Nokta.
    4. Benim söylemekten dilimde tüy bitti ama yine söyleyeceğim. Artık başkan mı iner soyunma odasına, ne olur bilemem ama birisi futbolcuların ve hocanın FENERBAHÇE GOL ATTIKTAN SONRA GERİYE ÇEKİLME SENDROMUNA SON VERSİN! Fenerbahçe çok büyük bir takım. GERİYE ÇEKİLEMEZ!! Bu kaçıncı maç? 2-0'ı yakalamışsın, rakip pes etmek üzere, sen geriye çekiliyorsun. Rakibe davetiye yolluyorsun bana goller at diye. Yaptığın değişiklerle de altın tepside sunuyorsun puanı Marsilya'ya.
   5. 2-0 öndesin. Alex çıkıyor, Cristian giriyor. Daha önce 50 kez söyledik. Cristian'ı Alex'in yerinde KOŞSUN diye alırsan Cristian "Alex gibi oynayacağım" diyerek koşmuyor. Asıl tehlikesi ise futbolculara psikolojik olarak geriye çekil diyorsun istemeden. 2-0 önde olan takım hücumcu çıkarıp defansif adam almaz. Hiçbir büyük takım yapmaz bunu.
       Son dakikalar. Baskı yiyorsun. Golü yemek üzeresin. Adamlar kanatları arı gibi kullanıyor. Sağlı, sollu. Caner'i çıkarıp 1.67'lik çelimsiz Stoch'u sola alıyorsun. Marsilya'ya "Daha iyi kullanın kanatları da daha rahat gol atın" diyorsun resmen. "Hava toplarınız için de iyi olur hem" diyorsun rakibe.

Sonuç olarak Aykut Kocaman sezon başından beri yanlış bir düzende gidiyor. Fenerbahçe'den -bu düzen değişmediği sürece- hiç umudum olmadığını söylemiştim. Hala da umudum yok. Süreç beni haklı çıkarmaya devam ediyor. 2-0 öne geçtiği maçları bile kazanamaz hale geldi Fenerbahçe. Ben sürekli aynı şeyleri söylemekten yoruldum, umarım Aykut Kocaman ve ekibi de yaptıkları hatalardan artık yorulmuştur."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder